CLUBKLEDING

Gecertificeerd vertrouwenspersoon

Welzijn West Betuwe heeft twee vertrouwenspersonen voor vrijwilligers uit de gemeente. Cynthia van de Water en Abdelmalik Boudehan hebben een opleiding gevolgd en zijn beide gecertificeerd. Vrijwilligersorganisaties waaronder sportclubs, dorpshuizen, koren, toneelverenigingen en creatieve clubs kunnen gratis gebruikmaken van deze dienst.

Vertrouwenspersoon verplicht

Bij veel verenigingen en sportclubs staat het voorkomen van grensoverschrijdend gedrag al op de agenda. Minister Helder zorgt er met de ondertekening van het Sportakkoord voor dat bij sportclubs een vertrouwenspersoon en een Verklaring Omtrent Gedrag verplicht zijn. Er zijn echter veel meer organisaties die met vrijwilligers en leden werken. Niet iedereen heeft de capaciteit of mogelijkheid een vertrouwenspersoon aan te stellen. De vertrouwenspersonen van Welzijn West Betuwe kunnen dan een uitkomst bieden.

Wat gebeurt er als ik contact opneem?

Iedereen die betrokken is bij een vereniging kan contact opnemen met Cynthia en Abdelmalik met een vraag, verzoek of melding. Of je nu in het bestuur zit, zelf vertrouwenspersoon bent of alleen lid of vrijwilliger bent. De vertrouwenspersonen van Welzijn West Betuwe gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. De contactgegevens van de vertrouwenspersonen vind je onderaan deze pagina.

Cynthia van de Water
Buurtsportcoach